.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری آيين شکرگزاري سلامت رهبر انقلاب

همزمان با سالروز سوءقصد نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب در حادثه ششم تيرماه سال 1360 آيين شکرگزاري سلامت معظم له در مسجد جامع ابوذر برگزار شد.

آيين شکرگزاري سلامت مقام معظم رهبري شامگاه شنبه همزمان با بيست و نهمين سالروز ترور نافرجام رهبر فرزانه انقلاب در ششم تيرماه سال 1360 پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد ابوذر تهران برگزار شد.

حجت اسلام "عليرضا پناهيان" نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر که تنها سخنران اين مراسم بود، با آرزوي طول عمر مقام معظم رهبري و شکرگزاري سلامت معظم له با ارايه تعريفي از نعمت، شناخت نعمت و شکرگزاري نعمت هاي الهي به ويژگيهاي شخصيتي مقام معظم رهبري پرداخت.

پناهيان با تاکيد بر پرهيز از گفتارهاي تبليغي در خصوص ويژگيهاي مقام معظم رهبري گفت: سخنان و گفته هاي من در اين بحث تبليغ براي معظم له نيست که اگر تبليغ باشد قطعا باعث وهن ايشان خواهد شد و معظم له نيز از تبليغ و تعريف و تمجيد ديگران از خود بسيار ناراحت مي شوند.

وي افزود: هدف صرفا بيان گوشه هايي از ويژگيهاي شخصيتي رهبر انقلاب براي الگو پذيري جوانان و نوجوانان است.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر با اشاره به فلسفه و اثرات شکرگزاري نعمتهاي الهي افزود: اگر شکرگزار نعمت وجودي مقام معظم رهبري باشيم يقينا به نعمت امام زمان (عج) اين نعمت بزرگ الهي نيز دست خواهيم يافت.

پناهيان خطاب به جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم که بسياري از آنها معتکفين در مسجد بودند گفت: اگر مي خواهيد گوي سبقت از ديگران را بربايند به ويژگيهاي شخصيتي مقام معظم رهبري توجه کنيد و ايشان را الگوي افکار و رفتار خود قرار دهيد زيرا وي يک الگوي شايسته براي شما جوانان هستند.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر، ويژگيهاي شخصيتي رهبر معظم انقلاب را بي شمار دانست و زندگي زاهدانه، منش سياسي، ويژگيهاي علمي و سطح بالاي دانش، ويژگيهاي عرفاني و اخلاقي، اخلاص و عدالت را از ملکات و مهمترين ويژگيهاي شخصيتي حضرت آيت الله خامنه اي برشمرد.
پناهيان در ادامه به تشريح هريک از ويژگيهاي يادشده با استناد به سخنان مقامات ساير کشورها، علما و شخصيتهاي سياسي و علمي کشورمان پرداخت.

وي، مستقل بودن و استقلال فکري مقام معظم رهبري را از ديگر ويژگيهاي خاص ايشان دانست و گفت: عقايد و ديدگاههاي رهبر معظم انقلاب کاملا اکتسابي است و با مطالعه و تحقيق به موضوعات مختلف رسيده اند.

پناهيان همچنين رهبر معظم انقلاب را بسيار مشورت پذير، نقدپذير و آينده نگر دانسته و اظهار داشت: آينده نگري ايشان در خصوص وقايع بين المللي بويژه در پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي بدون کم و کاستي به وقوع پيوست.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به کتاب مقام معظم رهبري با عنوان "طرح کلي انديشه اسلامي در قرآن" که پيش از انقلاب به چاپ رسيده است به تفکر استراتژيکي و راهبردي مقام معظم رهبري به عنوان مهمترين ويژگيهاي ايشان پرداخت.

پناهيان همچنين رهبري مقام معظم رهبري در طول ساليان گذشته را بسيار هوشمندانه ارزيابي کرد و گفت: تدبير ايشان در آرامش بخشي به جامعه در حوادث مختلف، عقب نشيني نکردن در مقابل ياوه گويي هاي برخي جريانهاي منحرف و سياسي کشور، نمونه هايي از تدابير رهبري در اداره صحيح کشور مي باشد.

وي در ادامه به تدبير رهبر معظم انقلاب در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته اشاره کرد و گفت: معظم له بارها از انتخابات صيانت کردند و حمايت ايشان از نتيجه انتخابات سال 88 اولين حمايت از نتيجه انتخابات نبوده است و به انتخابات اخير هم محدود نمي شود.

پناهيان در پايان دقت نظر رهبر انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگي دشمنان و مقابله با آن را بسيار هوشمندانه و از ديگر راهبردهاي رهبري دانست و عمل به رهنمودهاي معظم له از سوي مسوولين و مردم را خواستار شد.

در آيين شکرگزاري سلامت مقام معظم رهبري که از سوي ستاد مردمي برگزاري مراسم ششم تير منطقه 17 تهران برگزار شد، استاندار تهران، مسوولين و تعدادي از ائمه جماعات منطقه نيز حضور داشتند.

آيت الله خامنه اي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ششم تيرماه سال 1360 که در آن زمان امام جمعه تهران و نماينده حضرت امام خميني (ره) در شوراي عالي دفاع بودند در مسجد جامع ابوذر تهران بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت توسط منافقين از ناحيه دست مجروح شدند.

مسجد ابوذر تهران در يکي از جنوبي ترين مناطق تهران واقع شده و آيت الله خامنه اي مدتي در آن مسجد پس از نماز ظهر و عصر سخنراني و به پرسش ها پاسخ مي دادند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.